23 березня 2015 р.

Міжнародний математичний конкурс Кенгуру



Розвиток розумових здібностей дітей, їх творчої компетентності у нашій школі розпочинається з перших днів перебування учнів у школі. Та не тільки розвиток, але й виявлення обдарованих дітей. Вчителі математики школи тісно співпрацюють з вчителями початкових класів. Ми практикуємо взаємовідвідування уроків, ділимось досвідом, обмінюємось методичною та науковою літературою, новинками періодичних видань з питань розвитку творчої компетентності учнів. 
Велике значення для виявлення обдарованих дітей, розвитку їх творчої компетентності має участь учнів у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», метою якого і є залучення учнів у цікавий і пізнавальний світ математики. Особливістю конкурсу є те, що а ні переможців, а ні переможених немає. Кожна дитина знає, що це насамперед його перемога. Хочеться відмітити, що участь у конкурсі вже є перемогою: перемогою над самим собою, над байдужістю, перемогою зацікавленості над її відсутністю. Це перемога бажань більше знати, вміти. Конкурс дає можливість проявити себе, позмагатись, виділитись серед інших. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» це свято логіки, кмітливості, зацікавленості.
Оскільки участь у конкурсі – це непідкупна цікавість до інтелектуальних змагань, бо розв’язання задач - це справжній азарт; можливість вільно проявити свою творчість навіть тоді, коли вона приносить хибний результат.
Чим же приваблює саме конкурс "Кенгуру" мільйони дітей в усьому світі? Безумовно, що насамперед задачами. Це добре розуміють і учні, і вчителі. Майже типовою є відповідь учнів на запитання: "Чим тобі сподобався конкурс "Кенгуру"?"
- "Конкурс "Кенгуру" мені сподобався тим, що в ньому було багато цікавих завдань".
Серед них можна знайти задачі різного призначення, розраховані на різноманітні інтереси і здібності дітей. Якщо подобається комусь підраховувати, то обчислюй, будь ласка, бо є задачі обчислювального характеру. Хтось має добре розвинуті геометричні уявлення - отримуй відповідне завдання. Маєш нахил до перебору різних варіантів - розв'язуй комбінаторну задачу. Є інтерес до пошуку закономірностей - і такі інтереси та нахили задовольнить набір задач. Не залишаються поза увагою і ті, котрі старанно навчаються в школі: вони отримують задоволення від розв'язання звичайних шкільних задач. Ну а в кого є схильність до розв'язання практичних задач, до вирішення побутових проблем і ситуацій, то і для них знайдеться можливість задовольнити свої потреби. Є задачі і для тих, хто захоплюється іграми, адже фабули деяких задач пов'язані з пошуком виграшних стратегій. На перший погляд, часто-густо наводиться традиційна задача, а привабливою її робить нестандартний запис умови, що вимагає "перекладу" її на звичну мову. Дуже багато задач пов'язано з рисунками.
У популярності конкурсу "Кенгуру" важливу роль відіграє і форма завдань. Безумовно, вибрати правильну відповідь з наведених - ще не означає готовність записати обґрунтоване розв'язання задачі. Але це дуже важливий крок по цьому шляху. Він сприяє розвитку інтуїції, здатності аналізувати, прогнозувати і приймати рішення, а в цілому - тих якостей, які характерні для математичного стилю мислення.
Конкурс "Кенгуру" можна вважати першим масовим заходом стосовно впровадження тестування у вітчизняну освіту. Він може бути використаним при розв'язанні проблеми вимірювання досягнень учнів з математики, які в першу чергу пов'язані не з обсягом знань і вмінь, а з їх якістю. І в багатьох школах його так і використовують! За характером завдань конкурс "Кенгуру" дуже близький до завдань міжнародних моніторингових досліджень (ТІМSS РІSА) математичної грамотності і рівнів її компетенції. І саме тому конкурс "Кенгуру" сприяє впровадженню у вітчизняну школу компетентнісного підходу у навчанні

Немає коментарів:

Дописати коментар