23 листопада 2017 року у Брюсселі відбувся
Safer Internet Forum 2017. Я отримала запрошення на цю чудову подію. SIF2017
проходив у готелі Crown Plaza у Брюсселі. Тут було більше 200 учасників з
індустрії, центрів безпечного Інтернету, педагогів, науковців та дітей з різних
країн. Ця щорічна міжнародна конференція, яка проводиться за фінансової підтримки
Європейського Союзу, займається питаннями безпечного використання Інтернету,
захистом неповнолітніх від шкідливого впливу мережі, впливу робототехнічних іграшок
на якість навчання тощо.
А 22 листопада наша група – педагоги із Бельгії,
Греції, Румунії, Італії, Польщі, Іспанії, Сербії, Англії та України, яку
представляла я, обговорювали проблеми і можливості, які мережа пропонує дітям і
підліткам. Це відбувалося у класі-лабораторії в штаб-квартирі Європейського Schoolnet
та у штаб-квартирі Google у Брюсселі. Це був справді вражаючий досвід! Вся
команда - панель вчителів та 2 репетитора працювали у класній лабораторії майбутнього.
Ще раз спасибі eTwinning та European Schoolnet, який дав нам таку чудову
можливість! А зараз я вам розповім про "Класну
лабораторію майбутнього", яка на мене справила неабиякі враження.
Future Classroom Lab (Класна лабораторія майбутнього) - це надсучасний освітній простір, створений за ініціативи European Schoolnet в
Брюсселі. Лабораторія спонукає відвідувачів переосмислити роль педагогіки,
технологій і дизайнерського мислення в підготовці і проведенні сучасного
уроку. FCL складається з шести навчальних зон, в яких відбувається навчання
21го століття, розвиваються життєві компетентності вчителів і учнів,
практикуються сучасні стилі і методи навчання, використовуються новітні технології.
Серед партнерів
FCL такі компанії, як Acer, Adobe, Cisco, Cronos, Corinth, Dassault Systems,
Ecophon, Esri, Fourier Education, Gaia Technologies, GSMA, Intel, ISIS
Concepts, Leba Innovations, Lego, NEC, Microsoft, Oracle, Planet PC, Polycom,
Promethean, RM Education, SMART Technologies, Samsung, Steelcase, Texas
Instruments, Time To Know, TTC.
У кожній зоні лабораторії акцентуються специфічні аспекти
навчання та викладання: організація фізичного простору, ресурси, зміна
ролей учнів та вчителя та підтримка різних стилів навчання.
INVESTIGATE - "Дослідницька зона" -
навчальний простір, де учні роблять відкриття, стають активними учасниками
навчального процесу, а не пасивними слухачами. Роль учителя -
організовувати проектну діяльність, розвивати критичне мислення
учнів. Мобільні меблі підтримують цю концепцію, фізичний
простір може бути швидко переформатований для роботи в групах, парах
або індивідуально. Дослідницька діяльність учнів
відбувається шляхом використання цифрових вимірювальних
пристроїв.
· Датчики даних
· Роботи
· Мікроскопи
· Інтернет-лабораторії
· 3D-моделі
INTERACT - "Зона взаємодії" - ця
зона передбачає активне залучення як учнів так і вчителів до навчального
процесу через використання сучасних гаджетів. Технологія дає
можливість кожному учню зробити свій внесок, а вчителю провести формуюче
оцінювання і отримати миттєвий фідбек. Для взаємодії можна використовувати
як особисті смартфони чи планшети, так і смарт-дошки та інтерактивний
контент.
Корисне обладнання для даної зони:
· Інтерактивна дошка
· Пристрої для миттєвої відповіді
· Мобільні навчальні пристрої: ноутбук, нетбук, планшет, смартфони
· Програмне забезпечення для IWB
· Система управління класом
CREATE - "Творча зона" - тут учні
планують і створюють власний контент: відео, презентації, моделі, тощо.
Корисне обладнання для даної зони:
· Відеокамера високої чіткості
· Цифрова камера (кишенькова)
· Програмне забезпечення для редагування відео
· Аудіо обладнання (наприклад, мікрофони)
· Програмне забезпечення для запису подкастів
· Анімаційна програма
· Програмне забезпечення для запису потокового відео
PRESENT - "Презентаційна зона" - тут
учні мають в своєму розпорядженні набір інструментів для презентації своїх
наробків і можливість отримати зворотній зв'язок з аудиторією. Процес
відбувається як наживо, так і онлайн. Заохочуються
інтернет-публікації, що дозволяє учням набути
навичок використання онлайнових ресурсів та ознайомитись з принципами
кібер-безпеки і медіа грамотності.
Корисне обладнання для даної зони:
· Мобільні меблі
· Проектор/HD екран
· Інструменти для онлайн-опитувань
· Інструментарій для онлайн-публікацій (блог, вебсайт)
EXCHANGE - "Зона обміну інформацією" -
співпраця в класі 21 століття не обмежується синхронним спілкуванням
face-to-face, взаємодія учасників навчально-виховного процесу може
відбуватися в режимі он-лайн, а також асинхронно. Даний навчальний простір
сприяє обміну інформацією в режимі учень-учень і вчитель-учні як в реальному,
так і у віртуальному середовищі.
Корисне обладнання для даної зони:
· Інтерактивні дошки
· Інтерактивний стіл
· Проектор
· Програмне забезпечення
DEVELOP - "Зона розвитку" - простір
для неформального навчання та саморефлексії. Тут учні можуть
самостійно навчатись у власному темпі, формується уміння навчатись
протягом всього життя. Ця частина FCL неформальна, більш схожа на домашнє
середовище, що сприяє більш комфортному підсвідомому навчанню без тиску і
моніторингу. Тут можна навчатись граючись, використовуючи різноманітні
настільні або електронні ігри.
Корисне обладнання для даної зони:
· Зручні мобільні меблі
· Куточки для навчання
· Портативні пристрої
· Аудіопристрої та навушники
· Книги та електронні книги
· Ігри (аналогові та цифрові)
Future Classroom Lab (Класна
лабораторія майбутнього) - це модель сучасного освітнього
середовища. Звісно, технічне оснащення даної лабораторії вражає. Але головне не
обладнання, а розуміння, що ми, вчителі, можемо навчити сучасних дітей,
"цифрових аборигенів", використовувати такі звичні для них гаджети не
просто для розваг, а з користю для себе і для майбутнього суспільства, для
вирішення актуальних глобальних проблем. Ми маємо поєднати інноваційну
педагогіку і технології для того, щоб виховати успішних громадян майбутнього.
Важливе посилання:
https://www.betterinternetforkids.eu/web/portal/policy/safer-internet-forum
Важливе посилання:
https://www.betterinternetforkids.eu/web/portal/policy/safer-internet-forum
Немає коментарів:
Дописати коментар